Projekto mobilumas Rumunijoje


 

Projektas „Mūsų mintys be stereotipų“

 

Europos šalys susiduria su vis didesniu imigracijos  srautu ir stengiasi prisitaikyti prie šio reiškinio politiniu, socialiniu ir ekonominiu lygmenimis. Migracijos klausimų sprendimas yra vienas iš svarbiausių Europos darbotvarkės prioritetų, įtraukiant  švietimo organizacijas, kurios turi ilgalaikę atsakomybę formuoti jaunesnių kartų mąstymą ir elgesį daugiakultūrinėje visuomenėje.

Todėl mąstymas be stereotipų yra švietimo strategija, kuria siekiama ugdyti moksleivių demokratines vertybes ir principus, atsižvelgiant į socialinę įvairovę ir didėjantį mobilumą. Svarbu, kad mokiniai perprastų stereotipus ir diskriminaciją, darančią įtaką visuomenei, o mes  mokytojai, suteiktume jiems galimybę keisti savo mentalitetą.

Visuomenės linkusios priskirti žmonėms etiketes, atsižvelgdamos į tai, kas, jų manymu, yra (ne)priimtina, o tai tikrai veda į diskriminaciją. Neigiama nuomonė lemia diskriminacinį elgesį. Nuo diskriminacijos iki konflikto yra tik vienas nedidelis žingsnis, kurį lengva žengti , bet kurio pėdsaką labai sunku ištrinti.

Kauno Antano Smetonos gimnazija 2018-2020m.m. įgyvendina Erasmus+ projektą „Setting our minds free from stereotypical ideas“. Projektą kartu vykdančios šalys: Portugalija, Makedonija, Turkija ir Rumunija.  2019m.  gegužės 6-10 dienomis Kauno Antano Smetonos gimnazijos komanda vyko, į trečiąjį projektinį susitikimą, Rumunijoje Petrosani mieste.

Projekto dalyviai buvo turėjo galimybę ne tik apžiūrėti mokyklą bei jos aplinką, stebėti vykstančias pamokas, tačiau ir pabendrauti su mokiniais, mokytojais. Susitikimo metu buvo renkamas projekto logotipas, daugiausiai balsų surinko ir laimėjo Turkijos mokinių darbas.  Mokiniai ir mokytojai dalyvavo susitikime su universiteto atstovais, kur Erasmus+ grupę sutiko prorektorius ir jo pavaduotojas.

Pagal iš anksto numatytą programą, projekto dalyviai vyko į  Hunedoarą ir Devą, Corvin pilį, dacių ir romėnų civilizacijos muziejų, Deva tvirtovę, kur Erasmus+ komanda susipažino su  rumunų istorija, kultūra ir civilizacija. Pastatai, akmenys, keramika, vertingi eksponatai iš bronzos, sidabro, aukso ir rašytiniai dokumentai atskleidė rumunų tautos istoriją, įtaką, kurią ši tauta darė kitiems ir amžiams bėgant gavo iš kitų. Šios mokymosi patirties pagrindinis akcentas buvo propaguoti toleranciją ir pagarbą tarp tautų. Klausydamiesi rumunų istorijos faktų projekto dalyviai: mokiniai ir mokytojai suprato, kad įvairovės samprata mums nėra svetima, kadangi turime daug tautybių gyvenančių drauge,  toje pačioje žemėje, nuo senų senovės. Įtraukimas, supratimas, bendradarbiavimas ir lyčių lygybė, iliustruoti muziejuje eksponuojamoje paveikslų parodoje, kuriuos sukūrė Zam psichiatrinės ligoninės pacientai, dailės terapijos užsiėmimuose. Susitikimo metu  buvo diskutuojama apie egzistuojančius panašumus ir skirtumus tarp visų projekto partnerių šalių, švietimo sistemų ir kaip švietimas galėtų tapti efektyvesniu sprendžiant diskriminacijos problemas.

Projekto veiklos organizuotos įvairiomis formomis: mokinių pristatymai,  kuriami ir skaitomi eilėraščiai, vaidinamos situacijos apie stereotipus, labiausiai sutelkiant dėmesį į lyčių nelygybę ir dėl to kylančią diskriminaciją, eksponuojami plakatai žmogaus teisių tematika.  Mokytojai ir mokiniai turėjo galimybę stebėti, kaip Rumunijos mokyklos  mokiniai pristato savo tarpkultūrinius video „Švietimo vertybės Europos kontekste“ rumunų kalba su subtitrais arba tiesiogiai anglų kalba. Šia veikla prasidėjo Europos Dienos šventinis minėjimas, kuriame aktyviai dalyvavo ne tik projektinių šalių atstovai bet ir priimančios organizacijos mokiniai,  svečiai, pristatydami projekte dalyvaujančias, ir kitas Europos Sąjungos šalis.

Dalyvaudami šiame projekte mes stengiamės sumažinti smurtinio ir diskriminacinio elgesio apraiškas su žmonėmis, kurie skiriasi nuo mūsų.

 

Anglų kalbos mokytoja Inga Zaikinienė

Socialinė pedagogė Jurgita Vetrenkienė

ltrumunijamobility < — informacija .doc formatu